Best Nasi Dagang & Keropok in Kuala Terengganu

This is my last post on Kuala Terengganu labeled under AWOL (Absent W/Out Leave). Well I took leaves but I thought it would sound more mischievous and fun to have a category for all my travel entries labeled as such.

IMG_1671

No more weddings this time. It is all about the F-O-O-D. Where to get the best Nasi Dagang, keropok lekor, kepok keping…

My mum is a Terengganu-ian so don’t worry! No doubts needed.

Nasi Dagang

IMG_1668

BEST Nasi Dagang in town belongs to Kak Pah.

IMG_1670

It is located at Pantai Batu Buruk, the beach I went with my cousins in this post :

IMG_1580

Bad Rock.

IMG_1672

You MUST try their Nasi Lemak too! Deaddd serious. If you think you won’t, you already regret it; you just don’t know it.

IMG_1675

Generous kuah.

IMG_1676

My cousin Ah Yih the waiter.

IMG_1678

Seriously the best Nasi Dagang! *two thumbs up*

IMG_1774

Sotong drove us around town to find the best tasting kepok keping. We had a few failed ones, got cheated with the price a couple of times, but luckily at our last spot, we found it!

IMG_1775

The smile you flash when you found something you’re looking for so long is absolutely incomparable to a smile crafted for no reasons lol *perasan sungguh*.

Oh wait. I think we went for kepok lekor first.

Keropok Lekor

IMG_1777

At Mak Long’s. The difference between this kepok and the rest, is that Mak Long’s kepok is WHITE in colour, not black. See the picture above??

IMG_1781

Mak Long’s sambal belacan ada ‘kick’.

IMG_1780IMG_1782

I don’t know how to explain exactly where this atap hut is located. I know, damn fail right? )= But it is too deep inside and hey, you know what they say? The BEST place that serves the BEST food is the ones you CAN’T see! Damn true.

IMG_1783

Mee Meehun Goreng CAMPUR!!! *damn special I jakun*

And there’s a challenge to eat these keropok lekors. You have to eat them fast because :

IMG_1784

This is how they look like when they first come out from the wok of oil. Swell~!

Around 10 minutes later :

IMG_1785

Ya Rabbiii….. KECUT!!!

 

Keropok Keping

IMG_1787

Fellow cousins happily posing with the kena con ones.

IMG_1791

Which I actually like after all cuz I thought they taste like they are made from real fish meat instead of flour. But the only problem is the price. They really con lorrr…  T_____T

IMG_1793

Tried our luck again at the market.

IMG_1792

Ohhh pasar~

IMG_1795

Turtle eggs. I thought they are haram to sell? Frankly I used to eat them once a year when I was small. They are powdery! O.o

IMG_1796

My cousins love this stall from the market. So the next time you go there, find Stall #1. Only RM1 per packet. If you buy many then it is only 70 cents per packet. DAMN FUCKIN’ CHEAP MATE!

IMG_1788

Nom nom nom like a kepok monster in the car – felt so stuffed! First kepok lekor, then kepok keping wtf.

IMG_1797

How much we bought at the end of the day.

 

Mee Kari (Curry Mee)

IMG_1913

Before leaving mum’s hometown, Raychelle‘s dad took us to another small hut for some delicious aromatic rich curry mee.

IMG_1914

At 8.30 a.m the curry mee finished selling. CAN YOU BELIEVE IT?! 8.30 a.m!

IMG_1915

Braised chicken feet – please don’t freak out.

IMG_1916

*slurps*

IMG_1917

One of their specialty – half boiled eggs in a teacup and crispy kaya toasts.

Let me ensure you that these eggs here are somehow different from other kopitiams or our OldTown Kopitiams, cuz for some magic reasons the eggs they serve here have no ‘fishy’ smell! And the toasts are damn crispy.

IMG_1919

Just can’t get enough. Why don’t we have all the goodies here instead? KT is so darn far…

 

You May Also Like

18 comments

  1. HAHAHAHAHA! ok now u just gave me a list of ‘what to eat’ since i m back here!!! hahahaha!!!
    DA YUMMMMM!!!!
    eh don get to meet u in KL, damn fail also ,
    FYL FYD-f*ck your doraemon!
    lol!

    exoh.

  2. nice nice kerepok lekor…hard to find a good one till now….

    1. ya la! KL don’t have one laa. all tepung sial~

  3. Can I have some keropok lekor please? ~

  4. Ok.. I gain weight oledi.. just by looking at this post.. ;-p

    ^_^

  5. looking at your post just made me crave for keropok lekor wei!!

  6. ko ni tau mkn je.. bknnye nk tah pow blk kl

  7. wah i so long didnt eat keropok lekor already! =P

  8. LOL at the Kecuk Keropok!! and the chicken Feet looks yum. :D

    1. hahaha! r u from KT?? u used the word “kucuk” not kecut! :O

      1. haha…my mum is, used to go back to KT every year to visit my cuzzies and aunties and uncles. Love that place. hehe

        are you from KT?

      2. my MOM is!!1 r u serious?! :O

      3. hahaha…yea, my favourite places to go are batu buruk, the A&W at batu buruk, the market, eating nasi dagang and lotsa more, really brings back good memories when I read your post. :P

      4. where do you like to go in KT?? :P

      5. awww… i usually go to Arena Sports i would say? it belongs to my l8 grandpa.. (:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*